Coca de pastanaga

Ostres! Ahir vaig adonar-me que últimament només publicava coses salades! Així que vaig decidir posar-hi remei…

Aquesta coca m’encanta!

Recordo que la primera vegada que la vaig fer, deu fer ja uns 7 anys, va ser perquè una amiga em va comentar que havia tastat un pastís de pastanaga i em va cridar l’atenció.

Pastanaga 1

De totes les receptes que hi ha, vaig triar una semblant a aquesta.

Dic semblant perquè crec que la original duia ametlles i menys pastanaga. I a més feia batre els rovells a punt de neu.

Jo l’ha vaig anar canviant i ara sempre la faig així. És com més m’agrada. Sempre surt bé i és tendre i esponjosa. La pastanaga fa que quedi molt melosa i humida.  Una delícia!
   pastanaga

Ingredients:

  • 100 g sucre
  • 2 ous
  • 100 ml d’oli de gira-sol
  • 2 pastanagues grosses
  • 100 g de farina integral (si no en teniu pot ser blanca)
  • 100 g d’avellanes torrades
  • 1 culleradeta de postres canella
  • 1/2 culleradeta de cafè de nou moscada acabada de ratllar
  • 1 sobre llevat Royal

Procediment:

  1. Picar o triturar les pastanagues (netes) i les avellanes. Deixeu-ho tan fi com vulgueu.
  2. Batre els ous amb el sucre.
  3. Incorporar les pastanagues i avellanes picades, la canyella, la nou moscada i l’oli. Remenar-ho tot.
  4. Afegir la farina i el llevat. Remenar fins que quedi homogeni.
  5. Coure al forn, prèviament escalfat a 150ºC fins que estigui cuit (uns 30-40 minuts)

2 thoughts on “Coca de pastanaga

  1. Retroenllaç: Coca de pastanaga | Celler-Adocse

  2. Retroenllaç: Carrot cake amb frosting de formatge | Cuina Amor i Ciència

Deixa un comentari