Flam de plàtan sense ou

Ohhh!!! Quant de temps!! Hola a tothom! Estic una mica desbordada. Molt contenta perquè estic entretinguda fent coses que m’agraden molt, així que no em queixo. I també preparant-ne d’altres amb il·lusió, però el dia té 24 hores, facis les coses de gust o no, així que tinc poc temps per cuinar i encara menys per publicar al blog. Per no passa res! Aquí estem de nou! I avui amb unes postres lleugeres, bones, fàcils i diferents, almenys per mi!!

flam1

Una de les coses que em requereix tant de temps ara mateix és  un màster de Nutrició i Salut que estic estudiant. M’agrada i m’omple molt però evidentment m’hi he de posar moltes hores, i hi ha moments amb pics de feina que no sé com m’ho atrapo…!

També he començat a fer un curs de cuina energètica on he après a fer aquest flam.

Per Sant Jordi vaig decidir que tornaria a recuperar la meva gran afició de llegir, i que trauria temps d’on fos per reprendre aquest hàbit que de sempre m’ha omplert tant. I ho estic fent!

I per fi, PER FI!!!!! començo a recuperar-me d’una lesió de maluc que arrossegava des d’octubre, així que ja no tinc excusa per no tornar a moure el cul i tornar a sortir a córrer.

Així que ja em disculpareu per no passar per aquí tan sovint.

El próxim dia us explico una de les  novetats futures que també estic preparant, però per avui ja m’he enrotllat prou!

A pel flam!!!

Com que no porta ou, l’element que fa de gelatinitzant és l’alga agar-agar.  Aquesta alga és fibra soluble,  reguladora del trànsit intestinal i té molt poder saciant. Així que pot ser interessant incloure-la de tant en tant. Aquí teniu la foto per si no sabeu de què parlo:

alga

Ingredients:

  • 5 g d’agar-agar (És l’alga que posen a les amanides xineses dels restaurants. Ho trobeu fàcilment en botigues de menjar ecològic, dietètiques, etc, etc)
  • 1/2 litre de llet d’arròs (o de civada, o de llet de vaca, si voleu!)
  • un pessic de cúrcuma (que no curry eh!!! És per donar color. Prescindible si no en teniu o no voleu posar-ne)
  • un polsim de sal marina
  • 1/2 beina de vainilla (o essència de vainilla si no voleu fer servir la beina)
  • ratlladura de la pell d’una llimona (ecològica! Si no penseu que us mengeu els productes químics i la cera que hi posen!)
  • suc d’una llimona
  • 5 plàtans madurs
  • 1 o 2 cullerades de melassa d’arròs o mel
  • maduixes i menta per a la decoració

Procediment:

  1. Obrir la beina de vainilla per la meitat i rascar l’interior per extreure les llavors. Si no n’heu fet servir mai, aquí ho podeu veure molt clarament. En podeu trobar en supermercats normals.
  2. Posar la llet en un cassó amb els 5 grams d’agar-agar i les llavors de vainilla. Afegir el polsim de sal i el pessic de cúrcuma. La cúrcuma té propietats antiinflamatòries i per això és interessant incloure-la als plats. En plats salats, si també hi posem pebre, reforcem l’efecte antiinflamatori.
  3. Escalfar fins que bulli i continuar remenant fins que l’agar-agar s’hagi dissolt completament. Si hi ha algun petit tros que no es dissol, després ho coleu i ja està.
  4. Afegir els plàtans, la ratlladura i el suc de llimona i triturar-ho bé.
  5. Endolcir-lo al gust. Quan ho tasteu ja és prou dolcet però al refredar-se la dolçor baixa, així que està bé afegir una o dues cullerades de melassa d’arròs o de mel.
  6. Posar-ho en motlles individuals o en un gran i deixar-ho quallar a la nevera.
  7. Desemmotllar passant un ganivet pel lateral i guarnir.

4 thoughts on “Flam de plàtan sense ou

  1. Retroenllaç: Flam de plàtan sense ou | Celler-Adocse

  2. Retroenllaç: Roses de maduixa i plàtan. Sant Jordi 2015 | Cuina Amor i Ciència

Deixa un comentari