Ja que ens hem d’estar a casa, estiguem “com a casa”. I res millor que fornejar una coca de iogurt perquè el pis o la casa facin olor de llar.
Quan la vida encara era fàcil i normal, de fet fa tot just una setmana, dimarts passat, vam fer una reunió per seguir parlant de l’espectacle que es faria el dia de Sant Jordi. Aquest any el tema era la caiguda del mur de Berlín i una qüestió que s’anava repetint per escenificar d’una manera o altra era la separació d’aquelles parelles que havien quedat a banda i banda del mur.
I m’ha donat per pensar en quantes parelles estaran separades pel coronavirus… No sé… a quanta gent el confinament l’ha enganxat en diferents llocs geogràfics? Quantes parelles que no conviuen estan aïllades cadascuna a casa seva? Quantes parelles adolescents s’han hagut de separar de cop i estan desesperades i fent pagar als pares el seu patiment? Quantes parelles han decidit començar a viure junts en aquests dies de confinament? (mala idea, per cert…). Quantes històries dolces hauran quedat tocades per aquest gir dràstic dels esdeveniments?
Per sort, amb tanta tecnolgia, sempre hi haurà una manera o una altra per enviar-se paraules d’amor.
Ingredients:
- 1 iogurt natural
- 3 ous
- 1 mesura de iogurt d’oli de gira-sol
- 2 mesures de iogurt de sucre
- 3 mesures de iogurt de farina blanca
- 1 sobre de llevat Royal
- 2 llimones
Procediment:
- Posar el iogurt, el sucre i els ous en un bol. batre amb les varetes manuals fins obtenir una massa homogènia.
- Afegir l’oli i remenar fins que s’incorpori.
- Afegir la farina i el llevat, i remenar bé perquè no quedin grumolls.
- Finalment, incorporar la pell de les llimones ratllada.
- Folrar un motlle de 24 cm amb paper de forn.
- Coure al forn preescalfat a 150ºC uns 40 minuts.