El curs d’hamburgueses ja ha engegat, i aquesta serà la proposta per la segona sessió.
Avui he estat fent pràctiques i els voluntaris per fer el tast han donat el seu “ok”, així que ho tirem endavant!!
A veure que us sembla a vosaltres…
I ja posats, també he fet ceba caramel·litzada. Però aquest cop hi he afegit poma i ha quedat genial!
Ingredients:
- 2 pits de pollastre de bona qualitat
- 150 g de daus de pernil salat
- 1 ou
- La molla de dues llesques de pa de pagès.
- Llet
- Sal
- Pebre
- Julivert
- Oli d’oliva verge extra
- Ous de guatlla
- Pa d’hamburguesa
- Mostassa
Ingredients per la ceba caramel·litzada:
- 2 cebes
- 1 poma
- 2 cullerades de sucre morè
- 2 cullerades de vinagre de Mòdena
- oli d’oliva verge extra
Procediment:
- Picar els pits de pollastre. Aneu alerta de treure els possibles ossets o trossos de cartílag, i el greix, si en té molt.
- Picar el pernil salat.
- Posar la molla de pa en remull amb la llet.
- En un bol gros, barrejar el pollastre i el pernil, afegir una mica de sal.
- Incorporar l’ou, la molla de pa escorreguda, el julivert picat i el pebre acabat de moldre. Barrejar-ho tot bé.
- Deixar-ho a la nevera, tapat, una mitja hora, per tal que s’integrin els sabors.
- Passat aquest temps, donar forma a les hamburgueses i passar-les per la paella amb una mica d’oli.
- Muntar l’hamburguesa sobre el pa pintat amb mostassa i la ceba caramel·litzada. Al damunt de l’hamburguesa hi podeu posar un fregit de guatlla i… a gaudir-ne!!
Procediment per fer la ceba caramel·litzada:
- Tallar la ceba a rodanxes molt fines. Es pot fer servir una mandolina.
- Tallar la poma a daus petits.
- Posar un bon raig d’oli a la paella i quan sigui calent, afegim la ceba amb una mica de sal.
- Quan la ceba s’hagi tornat transparent, incorporem els daus de poma i ho deixem fins que s’estovi. Remenar de tant en tant.
- Afegir 2 cullerades de sucre morè i dues de vinagre de Mòdena. Remenar i deixar 5 minuts.
- Afegir mig got (o una mica menys) d’aigua, baixar el foc i deixar que la ceba vagi caramel·litzant-se a poc a poc.
Retroenllaç: Hamburguesa de pollastre amb ceba caramel·litzada | Celler-Adocse
uauuu!!! I la primera quina va ser?
La de llenties! I cada dia fem també un acompanyament variat. El primer dia va estar molt bé! Ja t’explicaré Nu!
Siii les vull saber totes 🙂