Muffins de xocolata farcides de nocilla blanca

De receptes de muffins de xocolata n’hi ha moltes. Jo en tinc dues de preferides. Aquesta d’avui i una altra que ja vindrà més endavant.

Amb aquesta d’avui, us sortiran unes muffins molt esponjoses i amb molt gust de xocolata.

Se’m va ocórrer que les podia farcir de nocilla blanca un cop fetes. Quines idees eh! només faltava això!!

No tinc paraules… Bé sí! dues! BRU-TAL!!

Farcides o sense farcir són estupendes!

cup5

A més també serveix com a base per fer un pastís.  Vaig aprofitar que m’havia cansat d’omplir motlles de magdalena, i la meitat de la massa es va convertir en un tipus Sacher. Un cop cuit el bescuit, el vaig emborratxar amb un almívar de conyac, el vaig farcir amb melmelada de préssec i el vaig banyar amb cobertura de xocolata.

cup3

Amb els ingredients que us posaré em van sortir: 10 muffins de mida mitjana, 12 minis i un pastís quadrat de 20 cm de costat, és a dir…  surt molta quantitat!!! Si no voleu tantes muffins feu la meitat de la recepta o les congeleu, que queden perfectes!

cup4Ingredients:

  • 2 ous
  • 250 g de farina
  • 175 g de sucre
  • 175 g de xocolata negra (52% cacao)
  • 75 g d’oli de gira-sol
  • 250 g de llet
  • suc de mitja llimona
  • 30 g de cacau pur
  • 1 sobre de llevat Royal
  • 1/2 culleradeta de bicarbonat de sodi
  • un grapat de perles de xocolata negra (opcional)
  • Nocilla blanca per farcir

Procediment:

  1. Barrejar la llet amb el suc de llimona i deixar reposar entre 5 o 10 minuts.
  2. Batre els ous amb el sucre i l’oli.
  3. Fondre la xocolata al microones o al bany maria, i deixar que es refredi una mica.
  4. Afegir la llet a la barreja del ous amb sucre, i a continuació afegir la xocolata fosa. Remenar bé.
  5. Incorporar la farina, el cacau, el llevat i el bicarbonat, tot passat per un tamís o un colador fi.
  6. Finalment, si voleu afegir un grapat de perles de xocolata, remeneu perquè quedi tot ben homogeni i ja ho podeu posar als motlles.
  7. Coure a 160ºC entre 10 i 20 minuts (fins que estiguin cuites! depèn molt de la mida i del forn! I vigileu que no es coguin massa perquè es ressequen!)
  8. Un cop tèbies, ja es poden farcir amb la nocilla blanca, utilitzant una boquilla per farcir.

cup2

Deixa un comentari